Dag 5 & 6 nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu Dag 5 & 6 nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu

Dag 5 & 6 nepal

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Jordy & Tessa

19 Augustus 2016 | Nepal, Pokhara

Dag 5:

Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan want we gaan verder reizen naar het plaatsje Pokhara. Onderweg zijn jordy, ik en nog een meisje van de groep gaan raften. Dit was erg gaaf. De rivier was veel heftiger dan wij vorig jaar gedaan hebben in Sri Lanka. Maar we hadden een goed gids en veel extra mannen. Jordy werd bij 1 golf de boot in gegooid zo hard ging het soms. Erg leuk!
Na een uurtje raften hadden we pauze. De mannen van de rafting gingen een lunch klaar maken. Het duurde wel even maar het was zeker een lekkere lunch. Slade, brood, koekjes, jam en zelf pindakaas.
Hierna gingen we nog ever verder met raften. Onderweg kwamen we een hele hoge golf tegen. En wie viel er uit de boot..?? Uiteraard Ik. Gelukkig kon ik me vasthouden aan de boot. Ik had mijn peddel goed vastgeklemd. Alleen was bijna me slipper verloren. Al snel trok een van de mannen mijn weer de boot in. Hahah had ik weer. Op een kleine blauwe plek na alles goed gegaan. Een leuke tussenbreak. Want na het raften zaten we nog een paar uur in de bus voordat we er waren. Totaal was het 6,5 uur rijden.
Het hotel is iets minder als het vorige (die was ook pas net een maand open). Maar prima te doen. We hebben een bad waar we ons in kunnen douchen alleen de douchestang kunnen we nergens ophangen. Erg comfortabel. Ook de badkamer staat helemaal klank na het douchen. Heeft wel weer iets. Geeft echt het reisgevoel.
Na aangekomen te zijn, zijn we met z'n alle wat gaan eten. En daarna zijn we de 'buzzy bee' in gegaan. Een tent een live muziek waar veel reizigers zitten. Heel gezellig. Na een drankje waren we toch wel erg moe en zijn we terug gegaan naar het hotel en lekker gaan slapen.

Dag 6:

Vandaag stonden we om 4:45 alweer paraat met z'n alle in de lobby. We zijn de zonsopgang gaan bekijken. Helaas was het alleen erg bewolkt dus konden we weinig zien. We zijn heel ver omhoog geklommen. De lucht was erg ijl daar. Daarom was het ook erg zwaar want je werd kortademig. Boven aangekomen trok het wel een beetje open maar nog geen zon te zien. Hier hebben we geluncht. Na de lunch zijn we gaan hiken. Dit duurde 3,5 uur. Met pauze tussendoor. Want het kwam soms met bakken uit de lucht. Maar gelukkig hadden we poncho's en een paraplu. De weg was een grote modderzooi. Motors en vrachtwagens reden er gewoon doorheen. Dit maakte het niet beter. Jordy en ik waren blij toen we klaar waren. Toen zijn we door gegaan naar een stoepa. Maar voordat we die gezien hebben zijn we eerst gaan lunchen. Dit hadden we wel nodig. Ondertussen was de temperatuur flink opgelopen en was het bloedje heet. Na de lunch zijn we de berg op geklommen voor de stoepa. De stoepa was mooi maar de uitzicht vanaf de stoepa was helemaal mooi! Veel foto's gemaakt dus.
Na dit bezoek zijn we naar een plek geweest waar locale vrouwen kleden maakte. En dat met deze hitte. Nou petje af voor ze. Deze kleden kon je uiteraard kopen. Ook was hier een museum over de vluchtelingen uit Tibet. Hoe ze hier opgevangen zijn. Vonden het niet zo heel interessant. Gauw weer verder dus. Op naar de waterval. Deze was echt heftig. We hoorde dat er mensen in zijn gesprongen en nooit meer zijn terug gevonden. De rivier loopt namelijk heel diep de grot in. Maar niemand weet hoever.
Na dit zijn we een grot in gegaan. Naja ik maar heel even want werd helemaal gek. De grot stelde niks voor maar dat soort dingen is niet voor mij weggelegd. De rest wel de rest van de grot bekeken maar was niet heel bijzonder. Ondertussen alweer eind van de middag. Blij dat we weer bij ons hotel waren om ons op te frissen. S'avonds hebben we samen gegeten. En zijn we daarna weer naar 'buzzy bee' gegaan. Hier een lekkere cocktail gedronken en waterpijp gerookt. Was wel grappig want tussendoor viel de stroom uit. Dus viel alles even uit, muziek, tv met olympische spelen erop ect. En na een tijdje ging de noodaragraat aan. En het feest ging weer verder.