Dag 3 & 4 Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu Dag 3 & 4 Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu

Dag 3 & 4 Nepal

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Jordy & Tessa

16 Augustus 2016 | Nepal, Kathmandu

Dag 3:

Vandaag stond er iets heel vets op de planning. Een vlucht over de Himalaya gebergte. Gelukkig was het weer goed genoeg om te gaan. Met de hele groep hebben we ons om 5:30 in de ochtend verzameld in de lobby. Daar gingen we dan. Op naar het vliegveld. Hier werd alles gecontroleerd. Vanuit hier vertrokken ook internationale vluchten.
We moesten even wachten maar toen was het zover. We mochten het vliegtuigje in. We vlogen steeds hoger. Een prachtig uitzicht. Tot we door een wolk gingen en dachten... Nou en nu? Maar toen we er bovenuit kwamen snapte we waarom. Prachtige wit bedekte bergtoppen waren er te zien. En we hebben zelfs the Mount Everest gezien! Hoe gaaf! Het was echt een super ervaring. Ook kregen we champagne en een certificaat. Ook mochten we vanuit de cockpit foto's maken en praten met de piloten. Na dit hele indrukwekkende gebeuren hadden we een vrije middag. Met de hele groep zijn we Katmandu in getrokken. Hier zijn we naar de gardens of dreams gegaan. Een mooie tuin dat goed onderhouden werd. Het was niet heel groot maar wel mooi om gezien te hebben. Hierna zijn we naar het palace museum geweest. Hier mochten we niks meenemen waarmee je foto's kon maken en tassen mocht ook niet. Alles moesten we inleveren en werd in een kluisje gedaan. We hebben maar een klein deel van het gebouw gezien maar het was wel mooi. Groot natuurlijk en met veel duren spullen. Hierna hadden we het meeste wat we zelf konden bekijken gezien. Na een lekkere lunch zijn we richting hotel gelopen. Het werd ondertussen erg donker in Katmandu. En na een een tijdje kwam het met bakken uit de lucht. En wij zaten er midden in. Met onze poncho's aan zijn we alsnog drijfnat aangekomen bij het hotel.
'S avonds zijn jordy en ik samen met 2 andere reisgenoten naar een restaurant gegaan. Een duren voor de begrippen hier. Het was erg sweervol en we hebben heerlijk gegeten en netjes bedient. Na dit lekker ons bed in gedoken.

Dag 4:

Vannacht is Jordy niet zo lekker geworden. Erg last van zijn buik. Hierdoor hebben we weinig geslapen.
Vandaag hebben we wat toeristische plaatsen bezichtigd.
Als eerste gingen we naar 'monkey tempel'. Een tempel waar wel 3000 apen leefde. Het was een boeddhistische tempel. We hebben er denk ik zelf maar 100 gezien maar dit was al meer dan genoeg. Ze waren zelf vanaf een plateau in het water aan het springen en onder water aan het zwemmen.
Hierna hebben we Voornamelijk tempels bezocht. dit waren dan de tempels van het boeddhisme en het hindoeïsme. Beide mooi om te zien. We hebben nonnen gezien die aan het bidden waren, mensen die offers brachten, Stoepa's en boeddhistische ceremonies.
Na dit zijn we naar een hindoeïstische crematie geweest. Hier hebben we gezien hoe ze iemand cremeren en het hele ritueel eromheen. Erg indrukwekkend.
Hierna zijn we nog op de foto gegaan met mannen die leefde in de tempels die daar stonde. Dit was hun huis. Al koste een foto wel geld als we dit wilde. Met de hele groep toch maar op de foto gegaan. Erg leuk en ook de mannen waren aardig. Ja dit was hun baan.
Ondertussen was het alweer eind van de middag. Jordy is nog niet helemaal lekker en daarom hebben we de rest van de avond doorgebracht in het hotel. De dag alleen al was al meer dan genoeg.

• 22 Augustus 2016 - 18:21

Trudy:

Ik ben jaloers....ik wil daar ook heen.
    Leuke verhalen.