Dag 9 & 10 nepal - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu Dag 9 & 10 nepal - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu

Dag 9 & 10 nepal

Door: Tessa & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy & Tessa

24 Augustus 2016 | Nepal, Nagarkot

Dag 9:
Vandaag hadden we een redelijke uitslaap dag. Om 8:30 zaten we aan het ontbijt. Al vroeg was het erg warm. Tot 14:00 hadden we tijd voor ons zelf. Omdat hier niet heel veel te doen is stelde katpu voor om een wandeling te maken voor het dorp hier. Dit hebben we met z'n alle gedaan. Met de paraplu zijn we op pad gegaan. En de paraplu was niet voor de regen bedoeld. Het was zo warm dat je die echt wel nodig had. We hebben ongeveer een uurtje gewandeld. En we hebben een locale school bezocht. Hieraan heb ik de schriftjes, pennen en potloden afgegeven. Dit word gegeven aan de meest armste kindjes.
Na de wandeling konden we ons weer douchen want na een wandeling in deze warmte is dat wel nodig. Hahaha. Om 13:00 gingen we lunchen en om 14:00 gingen we op safari. Eerst reden we een stuk door het dorp en daarna kwamen we bij het natuurgebied aan. Toen we al vrij snel binnen waren spotte onze gids 2 neushorens. We reden het weiland in en toen kwamen ze super dichtbij. Ongelofelijk dat dit kan terwijl het best gevaarlijke dieren zijn. We hebben ze mooi op de foto gezet en gefilmd. Toen we verder gingen zagen we er nog een alleen deze was ook weer zo snel weg dat we geen kan kregen om er een foto van te maken. Hierna hebben we nog een tijdje doorgereden maar geen wilde dieren meer gezien. Alleen nog een olifant maar deze zat in een soort opvang wat bij het leger hoorde wat daar zat. Wel een mooi beest met grote slagtanden.
Na dit avontuur zijn we gaan douchen en gaan eten. Dit was weer heerlijk. De mensen hier kunnen goed koken! Iedereen is ook erg vrolijk en kindjes zwaaien en roepen vrolijk naar ons als ze ons zien. Maakt je helemaal happy.
Na het eten nog een drankje gedaan en daarna lekker ons bedje opgezocht.

Dag 10:

Vandaag moesten we alweer vroeg opstaan omdat we de hele dag in de bus mogen gaan zitten. Nadat iedereen zijn ontbijt genuttigd had was het tijd voor de langste reis afstand van de vakantie ongeveer 9 uur. De busrit bracht ons terug naar het begin plaatsje van onze reis Kathmandu, onderweg hadden we heel wat obstakels te overwinnen zoals de rodeo weg en de enorme drukte. Het eerste 1,5 uur ging vrij vlot voorbei, hier hadden we ook onze eerste plaspauze, we moesten ons ook mentaal gaan voorbereiden op de rodeo weg die minimaal 2 uur zou duren zonder stop mogelijkheden. Eenmaal al een stuk onderweg kregen we al de eerste klappen te verduren een helse weg met file, wat wil je nog meer, uiteindelijk hebben we over deze weg een kleine 3 uurtjes gedaan. Hierna volgde onze stop en ook lunch pauze waar iedereen aan het genieten was van de gele rijst die zoals het proefde voor de 3de keer opgewarmd was geworden. Toen alles zo goed en wel als het kon op was zijn we onze rit weer gaan hervatten, de stad Kathmandu was in ons zicht zo ook de files weer. Eenmaal voorbij Kathmandu konden we goed doorrijden en waren we ook zo op onze eindbestemming Nagarkot. Hier lag ons hotel wat hoog in het Himalaya gebied lag, op wel 2100 meter hoogte. Iedereen was uitgeput na deze lange reis waar we in totaal 11 uur over gedaan hebben. We hebben gegeten en zijn daarna lekker onder de douche gesprongen om vervolgens lekker te gaan slapen.