Dag 7 & 8 nepal - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu Dag 7 & 8 nepal - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Jordy & Tessa

21 Augustus 2016 | Nepal, Bharatpur

Dag 7:

Vandaag hadden we een free day. Geen planning en lekker zelf doen wat je wilt. Eerst hebben we uitgeslapen. Dit hadden we wel even nodig. Naja we waren nog om 8:00 wakker want we hebben geen airco dus bloedje heet. Dus zijn we maar ergens lekker gaan ontbijten. Hier hadden ze heerlijke cappuccino. De beste die ik tot nu toe geproefd hebt. Na het ontbijt hebben we de winkelstraat leeg gekocht..haha grapje valt wel mee. Wel heb ik een nieuwe tas gekocht. Een rugzak want jordy was nu alles aan het schouwen. Maar goed geslaagd dus. Nog wat rond het meer hier gewandeld. En nog een cappuccino gedronken waar we vanmorgen ook gegeten hebben. Ondertussen was het alweer 2 uur. En echt bloed heet hier! Daarom maar even naar het hotel gegaan om ons daar op te frissen. Om 16:00 hebben we met z'n alle afgesproken. En zijn we het meer op gegaan met een fietswaterboot. De mannen gingen fietsen en de vrouwen maakte foto's. Het was wel erg warm maar gelukkig hadden we een afdakje boven ons (een doek). We hadden 2 uur de tijd om te varen alleen na een uurtje werd de lucht pik zwart. Het begon boven in de bergen. Dus het bleef bij ons nog droog. Dus na 1:30 uur zijn we toch maar het wTer af gegaan. Daarna zijn we met z'n alle na een leuk tentje gegaan waar we lekker wat gegeten hebben en de hele avond nog hebben zitten drinken. Daarna weer terug naar het hotel want morgen moeten we er alweer vroeg uit. Om door te gaan naar de volgende plek.

Dag 8:

Vandaag stonden we om 7 uur weer paraat. Het was een lange reisdag. In totaal hebben we 7 uur gereden. En hoe!! Nou ik heb nog nooit z'n erge weg meegemaakt. In totaal hebben we 2 uur lang op een weg gereden waar we gingen rodeorijden. Een weg met allemaal hobbels en bobbels. Tegelijk waren ze ook met de weg bezig.
Maar van slapen kwam dus weinig dus hebben we maar een feestje gebouwd in de auto met muziek. Om 13:30 kwamen we aan bij onze nieuwe plek. Een homestay. We werden hartelijk ontvangen. Ze stonden in 2 rijen en wij moesten er doorheen lopen. Eerst kregen we een streepje op ons hoofd en een zelfgemaakte bloemenketting om. En iedereen was aan het klappen. Heel erg leuk! Daarna zijn we gaan lunchen en kregen we de sleutel van ons eigen hutje. Elk hutje had een naam en dit was de naam van 1 van de eigenaren. Er waren heel veel eigenaren en ze werken hier ook gelijk. Na ons even opgefrist te hebben (gevoelstemperatuur van 40C) gingen we fietsen. Door het dorp heen. Alle kindjes zwaaide en riepen naar ons. En het waren er heel veel. Op een punt stopte we en gingen we de zonsondergang bekijken. Hier zagen we ook een alligator. Zijn ogen staken boven het water uit. En aan de overkant van de rivier zagen we olifanten. Daar ligt ook het national park. Hier gaan we morgen op jeepsafari. Toen we terug kwamen van het fietsen kregen we lokaal eten gemaakt door de mensen hier. En daarna werd er voor ons een dans gedaan. 3 soorten dansen en bij de laatste dans moesten wij uiteraard ook mee doen. Na al het dansen konden we nog wel een drankje gebruiken en daarna zijn we gaan slapen onder onze klamboe's.

• 22 Augustus 2016 - 18:13

Trudy:

Heb je de potloden en de brillen al aan kinderen gegeven Tess.

• 22 Augustus 2016 - 18:13

Trudy:

Heb je de potloden en de brillen al aan kinderen gegeven Tess.