Dag 1 & 2 Amsterdam & Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2 Amsterdam & Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jordy & Tessa Ewijk-Lommen - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2 Amsterdam & Nepal

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Jordy & Tessa

14 Augustus 2016 | Nepal, Kathmandu

Dag 1:

Vandaag lekker vroeg opgestaan. Om 8 uur werden we opgehaald door Jan en Ien. Het huis goed afsluiten en gaan met die banaan.
Onderweg reed het lekker door tot we bijna bij Schiphol waren. Gelukkig waren we al extra vroeg vertrokken omdat we wisten dat er controles zouden zijn.
Om 11:15 stonden we ons in te checken bij de bali van turkisch airline. Na het inchecken en helemaal gecheckt te zijn hebben we lekker Starbucks gedronken. Om het echte vakantiegevoel te krijgen. Tijdens het wachten op het inchecken om in te stappen kwamen we al iemand tegen van de groep. Hiermee even bijgeklets.
De eerste vlucht duurde 4 uurtje. Hierna waren we in Istanbul. Hier hadden we ruim te tijd om even wat te eten en drinken. Ondertussen hadden we de hele groep al leren kennen.
Daarna konden we weer door naar de volgende vlucht van 7 uur.

Dag 2:

Om 6:00 zijn we geland in Katmandu. De hoofdstad van Nepal. Helemaal uitgeput want we hadden niet veel geslapen in het vliegtuig. Hier hebben we onze reis reisleidster ontmoet. Haar naam is kalpana bhatterai. Een meisje van 28 jaar dat met veel passie haar werk doet. Ze heeft ons meegenomen naar ons eerste hotel. Deze lag op een half uurtje rijden. Goed te doen. Hier hebben we wat uitgerust/bijgeslapen.
Op de afgesproken tijd zijn we naar benden gegaan om ook de laatste persoon van onze groep te ontmoeten. Een Duits meisje dat apart vloog. Na de kennismaken zijn we lopend Katmandu in gegaan.
Het was een gekkenhuis met het verkeer. We moesten weer even eraan wennen. Auto's en motors die door elkaar reden en heel veel getoeter. Echt het vakantiegevoel.
We zijn naar een heerlijk restaurantje gegaan. Hier hebben we chicken momo's op. Een soort pasta deeg met kip erin! Erg lekker.
Na deze heerlijke lunch zijn we echt het binnencentrum in gegaan. Je kan goed zien wat de aardbeving hier voor schaden heeft aangericht. Kalpana heeft ons toen meegenomen naar 'world heritage site monument zone. Een plek waar heiligen gebouwen stonden. Mooi maat helaas ook veel beschadig. Alles stond in de stijgers of werd ondersteund door balken. Ook zijn we naar een plaats geweest waar een meisjes god woont. We hebben haar niet gezien want ze laat zich alleen op bepaalde tijden zien. Ze komt ook nooit uit haar huis en word daar helemaal verzorgd. Het meisje is 10 jaar oud en heeft 13 kenmerken dat haar vernoemd heeft tot een godin. Op het moment dat ze gaat bloeden geloofd men dat de godin dan uit haar gaat en word er een nieuw meisje gezocht/gevonden.
Na dit bezocht te hebben zijn we door alle drukte weer terug gegaan naar het hotel. Ons even opgefrist en zijn we beneden gaan eten. Dit zat er bij in. We hebben chicken thali op. Rijst met verschillende curry's en groentjes erbij. Lekker Nepals. Na het eten lekker op tijd na bed want de dag had lang genoeg geduurd voor vandaag.

• 19 Augustus 2016 - 17:32

Raimond:

Leuk om jullie reis verslag te lezen! Haalt bij mij ook weer herinneringen op, dat meisje idd dat naar die goddin vernoemt wordt.... Was het al weer vergeten! Maar precies zoals je het beschrijft.... Hebben wij dat ook zo gehoord!

• 22 Augustus 2016 - 18:17

Trudy:

Wat een mooi verhaal van de eerste dagen.